Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Automatizace v divadelní jevištní technologii
Bartovičová, Slavomíra ; Ševcovic, Jiří (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Táto práce se zaobírá vizualizací divadelního jeviště. Popisuje jevištní techniku, jednotlivé komponenty a jich činnost a způsob jejího řízení a pohybu. Přibližuje pojem modelování a simulace, protože vizualizační software simuluje pohyb komponent. V rámci téhle práce byl implementován vizualizační software. Jeho návrh a implementace je popsaná v této práci.
Dokumentace historických artefaktů s využitím blízké fotogrammetrie
Naništa, Jiří ; Hanzl, Vlastimil (oponent) ; Bureš, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem a realizací vhodného postupu zpracování fotogrammetrické dokumentace vybraných technický artefaktů historických měřidel. Při zpracování práce byla provedena kalibrace kamery, nasnímkovány zájmové objekty, artefakty byly metrologicky zdokumentovány a byla vytvořena modelová vizualizace.
Návrh bytu pomocí rozšířené reality
Tuška, David ; Španěl, Michal (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá využitím rozšířené reality pro návrh dispozic bytu. Cílem práce je vytvořit systém, který na základě vodících značek umístěných na stěnách bytu zjistí pozici uživatele v modelu bytu. Pozici uživatele poté použije k ovládání kamery ve 3D modelovacím programu Google SketchUp. Systém je složen ze serverové a klientské části. Serverová část systému zpracovává vstupní video, ve kterém detekuje vodící značky a pomocí nadetekovaných značek vypočítává pozici uživatele. Klientská část systému je reprezentována zásuvným modulem (pluginem) pro 3D modelovací program Google SketchUp. Klient se serverové části dotazuje na pozici uživatele v modelu bytu a následně podle této pozice nastavuje kameru v programu Google SketchUp. Dále se klient dotazuje na jednotlivé snímky z videa, které zobrazuje na pozadí Google SketchUp a tím vytváří obraz reálné scény rozšířené o virtuální objekty.
3D vizualizace budov kampusu Albertov
Peterková, Tereza ; Štych, Přemysl (vedoucí práce) ; Brůha, Lukáš (oponent)
3D vizualizace budov kampusu Albertov Abstrakt Tato práce se zabývá teoretickými a praktickými aspekty tvorby trojrozměrného modelu krajiny a zástavby za pomoci geoinformačních technologií, konkrétně programového vybavení ESRI ArcGIS a Google SketchUp. První část práce přináší obecný přehled o problematice 3D modelování a o možnostech reprezentace trojrozměrných informací. Její součástí je také přehled vybraných projektů zaměřujících se na vizualizaci zastavěných komplexů. Stěžejní je však praktická část práce, která se zabývá tvorbou 3D modelu univerzitního kampusu Albertov v Praze. Nejdříve jsou rozebrána zdrojová data a použitý software, následuje popis tvorby digitálního modelu terénu a vlastních modelů budov. Závěr práce se zaměřuje na možnosti finální vizualizace a tvorbu výstupů.
Vyhotovení 3D modelu Gymnázia Jana Palacha v Mělníku
Krejza, Vojtěch ; Čábelka, Miroslav (vedoucí práce) ; Brůha, Lukáš (oponent)
Vyhotovení 3D modelu Gymnázia Jana Palacha na Mělníku Abstrakt Cílem této bakalářské práce je provedení podrobné analýzy funkcí softwaru Blender a zhodnocení jeho možností pro tvorbu 3D modelu budovy v porovnání se softwarem Google SketchUp. Dále pak vyhotovení 3D modelu Gymnázia Jana Palacha na Mělníku z dostupných dat, které představují především plány budovy. V této práci je popsán princip, problematika a možnosti tvorby 3D modelů a jejich detailnosti se zaměřením na open source softwary. Dále pak se zaměřuje na samotnou analýzu softwarů a následné využití zkoumaných funkcí při tvorbě 3D modelu. Klíčová slova: 3D, 3D vizualizace, 3D software, modelování objektů, Blender, Google SketchUp, Open source software
3D vizualizace budov kampusu Albertov
Peterková, Tereza ; Štych, Přemysl (vedoucí práce) ; Brůha, Lukáš (oponent)
3D vizualizace budov kampusu Albertov Abstrakt Tato práce se zabývá teoretickými a praktickými aspekty tvorby trojrozměrného modelu krajiny a zástavby za pomoci geoinformačních technologií, konkrétně programového vybavení ESRI ArcGIS a Google SketchUp. První část práce přináší obecný přehled o problematice 3D modelování a o možnostech reprezentace trojrozměrných informací. Její součástí je také přehled vybraných projektů zaměřujících se na vizualizaci zastavěných komplexů. Stěžejní je však praktická část práce, která se zabývá tvorbou 3D modelu univerzitního kampusu Albertov v Praze. Nejdříve jsou rozebrána zdrojová data a použitý software, následuje popis tvorby digitálního modelu terénu a vlastních modelů budov. Závěr práce se zaměřuje na možnosti finální vizualizace a tvorbu výstupů.
Budova Božetěchova 1/2 v Google Earth
Najman, Pavel ; Kupčík, Jan (oponent) ; Hruška, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá tvorbou modelů budov pro Google Earth v aplikaci Google SketchUp. V úvodních kapitolách jsou vysvětleny principy modelování v Google SketchUp a nejčastěji používané nástroje pro tvorbu budov. V další kapitole jsou uvedeny dvě metody pro vytvoření budovy a její následné umístění do systému Google Earth. Hlavním cílem této práce je vytvořit model budovy, který splňuje kritéria přijetí do vrstvy 3D Budov.
Automatizace v divadelní jevištní technologii
Bartovičová, Slavomíra ; Ševcovic, Jiří (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Táto práce se zaobírá vizualizací divadelního jeviště. Popisuje jevištní techniku, jednotlivé komponenty a jich činnost a způsob jejího řízení a pohybu. Přibližuje pojem modelování a simulace, protože vizualizační software simuluje pohyb komponent. V rámci téhle práce byl implementován vizualizační software. Jeho návrh a implementace je popsaná v této práci.
Návrh bytu pomocí rozšířené reality
Tuška, David ; Španěl, Michal (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá využitím rozšířené reality pro návrh dispozic bytu. Cílem práce je vytvořit systém, který na základě vodících značek umístěných na stěnách bytu zjistí pozici uživatele v modelu bytu. Pozici uživatele poté použije k ovládání kamery ve 3D modelovacím programu Google SketchUp. Systém je složen ze serverové a klientské části. Serverová část systému zpracovává vstupní video, ve kterém detekuje vodící značky a pomocí nadetekovaných značek vypočítává pozici uživatele. Klientská část systému je reprezentována zásuvným modulem (pluginem) pro 3D modelovací program Google SketchUp. Klient se serverové části dotazuje na pozici uživatele v modelu bytu a následně podle této pozice nastavuje kameru v programu Google SketchUp. Dále se klient dotazuje na jednotlivé snímky z videa, které zobrazuje na pozadí Google SketchUp a tím vytváří obraz reálné scény rozšířené o virtuální objekty.
Dokumentace historických artefaktů s využitím blízké fotogrammetrie
Naništa, Jiří ; Hanzl, Vlastimil (oponent) ; Bureš, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem a realizací vhodného postupu zpracování fotogrammetrické dokumentace vybraných technický artefaktů historických měřidel. Při zpracování práce byla provedena kalibrace kamery, nasnímkovány zájmové objekty, artefakty byly metrologicky zdokumentovány a byla vytvořena modelová vizualizace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.